Sunday, January 25, 2009

Summer Reading Club - Tahniah Solehah

Summer Reading Club adalah salah satu aktiviti tahunan musim cuti persekolahan (cuti musim panas) yang dianjurkan oleh Victoria Libraries khusus untuk kanak-kanak. Setiap perpustakaan di setiap suburb termasuk Dandenong Library bersama sekutunya, Springvale Library tidak terkecuali. Untuk Dandenong, pada musim ini ianya bermula pada awal Disember 2008 dan berakhir pada 20 Januari 2009.

Tujuan kelab ini untuk menarik minat kanak-kanak dengan buku. Mereka digalakkan menyertainya dengan mendaftarkan diri sebagai ahli kelab di perpustakaan. Pelbagai program diadakan seperti Reading Record, Treasure Hunt, Colouring Competition dan Tumble Books Quiz. Turut diadakan Grand Prize Draw dengan bermacam hadiah yang amat menarik.

Bersama hadiah yang dimenangi
Hanisah dan Solehah tidak melepaskan peluang, sama seperti pada tahun lepas. Setiap 10 buah yang dibaca direkodkan di dalam Reading Record sheet dan ditukar dengan hadiah segera (goodies); gelang getah kelab dan pelekat.

Pada musim ini, acara penutupnya telah diadakan pada 23 Januari, 2009 lalu (Jumaat) bermula jam 02:00 petang di Springvale Library. Hanisah serta Solehah dengan ditemani ibunya serta Imran turut serta. Ianya dimulakan dengan pertunjukan percuma, diikuti pengumuman pemenang dari pertandingan-pertandingan yang dianjurkan. Juga diumumkan pemenang untuk Grand Prize Draw.

Tidak disangka Solehah memenangi salah satu hadiahnya. Hadiah yang amat menarik dan sememangnya diimpikan selama ini, buku Guiness World Records 2009 dan set permainan Monopoly serta Bratz Puzzle. Tahniah Solehah.
Ianya menjadi barangan kesayangan semua (lebih-lebih lagi Solehah). Sama-sama dapat berkongsi memanafaatkannya.

No comments: