Monday, December 3, 2007

Tetamu Dari Malaysia - 01

Dari kiri, Ija, Kak Mus dan Dr. Nursiah berlatarbelakangkan deretan pohon anggur
Dua minggu lepas, kami dikunjungi oleh adik dan kakak Dr. Norhayati, Ija dan Kak Mus yang datang selama 4 hari menziarahi Kak Yati yang menjalani pembedahan bawah lidah di Box Hill Hospital. (Didoakan moga Kak Yati cepat sembuh. Ameen)
Sementara menunggu waktu melawat di sebelah petangnya, mereka sempat berjalan-jalan di sekitar Melbourne di sebelah paginya dibawa oleh Dr. Nursiah. Mereka amat bernasib baik kerana kebetulan Dr. Nursiah sendiri sedang bersiap-siap untuk pulang ke tanah air setelah tamat kursus sub-speciality-nya di Monash Uni.
Mereka berkunjung ke Healesville Wildlife Sanctuary melihat haiwan tipikal Australia terutama kangaroo, tenggelam dalam lautan pelbagai jenis bunga ros yang mekar berkembang di Magic Garden Roses dan memetik ceri di Cherry Haven di Yarra Valley di mana kami pun serta. Dengar khabar sempat juga mereka ke DFO dan Victoria Market untuk membeli buah tangan untuk dibawa pulang ke Malaysia.
Walaupun baru bersua, tetapi kemesraan yang terjalin bagaikan telah lama saling mengenali. Begitulah indahnya silaturrahim kiranya dibina atas dasar ukhwah. Insya Allah ketemu lagi di lain ketika.

No comments: