Saturday, December 8, 2007

Tetamu Dari Malaysia - 03

Dr. Rosdiani, bertudung hitam duduk di belakang, di sebelah kanannya Dr. Suryani dan Dr. Azhar
Petang Rabu (05/12/2007), kami dikunjungi oleh rakan-rakan pensyarah dari Sydney iaitu Dr. Rosdiani dan keluarga serta Dr. Azhar dan isteri, Dr. Suryani sekeluarga. Dr. Rosdiani adalah kenalan Laili, sama-sama sebagai pensyarah Fakulti Perubatan, cuma universiti sahaja berbeza. Manakala Dr. Azhar dan Dr. Suryani adalah kenalan baru dikenali.

Mereka adalah pensyarah perubatan dari USM Kubang Kerian yang sedang mengikuti kursus pengajaran anjuran bersama USM dan Sydney University (dikenali sebagai USMUS) untuk tempoh 3 bulan sejak bulan Oktober yang lalu. Dan mereka mengambil kesempatan untuk melancung ke Melbourne sebelum pulang ke Malaysia. Mereka tiba di Melbourne tengahari Selasa dan menginap di Caravan Park berdekatan Dandenong.

Pagi Rabu, mereka sempat membeli-belah di DFO Morrabin dibawa oleh Laili sebelum singgah menjamu nasi ayam ala kadar di rumah kami. Maaflah ya, itu sahaja yang sempat kami hidangkan. Sambil makan sambil berbual-bual dan yang penting dapat merehatkan diri setelah kepenatan seharian di jalanan sehari sebelumnya dan paginya pula berjalan-jalan mencari buah tangan.

Kira-kira pukul 7:00 petang mereka mula beredar untuk mengejar agenda melancung seterusnya, ke Phillip Island untuk melihat dan bergambar dengan deretan penguin yang terkedek-kedek berjalan keluar menjelang matahari tenggelam. Keesokan harinya pula dengar khabar mereka ke Great Ocean Road melihat fenomena alam yang unik terutama 12 Apostles yang tercacak teguh di pinggir laut sebelum berangkat pulang ke Sydney pada petangnya.

Terima kasih atas kunjungan kalian. Insya Allah ketemu lagi.

No comments: