Monday, March 29, 2010

Makan2 Dandy > Rumah Zamberi-Harlina

Tengahari Sabtu di hujung minggu baru-baru ini, warga Kg Dandy (komuniti keluarga Malaysia di Dandenong-Noble Park dan sekutunya) berkumpul lagi. Kali ini di rumah Dr. Zamberi-Dr. Harlina di Gissing St, Blackburn South. Rumah sewa yang baru didiami mereka kira-kira 2 bulan lalu setelah berpindah dari rumah sewa lama yang terletak berhampiran. Rumah yang lebih selesa dengan beranda luas di belakang rumah menghadap laman yang menghijau. Itulah idaman mereka.

Koleksi foto dari kamera kami serta Uji (terima kasih) terdapat di Album Foto Kami (@ Rumah Dr. Zamberi) atau klik di sini.

Majlis makan-makan pot luck kali ini agak istimewa berbanding majlis-majlis seumpamanya sebelum ini. Bukan sahaja majlis ramah mesra serta house warming bagi tuan rumah tetapi turut sama meraikan penyertaan 2 warga baru Kg Dandy iaitu Robert-Nelly berserta 3 orang anak dan juga keluarga Ustaz Zain-Wan Saliza dengan 2 pasang anak kembar serta ibu Saliza, Mak Wan. Selamat Datang kepada mereka semua.

Di samping itu, kehadiran Khairul Anuar-Raja Azlina bersama baby comel yang baru berusia hampir 2 minggu, Muhammad Shafiq menjadi tumpuan utama para ibu dan anak-anak kecil. AlhamduliLlah, kesabaran mereka selama belasan tahun akhirnya dikurniakan permata hati yang ditunggu-tunggu. Insya Allah mereka akan pulang ke tanah air pada akhir bulan April ini. Ina telah pun tamat pengajian PhD-nya di Monash University. Tahniah Ina dan Kerol.

Dalam diam Dr. Zamberi memaklumkan Insya Allah di pertengahan bulan hadapan beliau akan berangkat ke Fiji, membantu WHO (World Health Organisation) membangunkan Makmal Microbiologi di sana untuk jangkamasa 5 – 6 bulan. Satu peluang yang amat baik dalam usaha meraih pengalaman lebih-lebih dengan organisasi yang diiktiraf di peringkat antarabangsa. Tahniah Dr. Zamberi.

Kehadiran ahli keluarga Kg Dandy dan para jempu reka saling kenal mengenali antara satu sama lain dan bertukar-tukar cerita. Penuh tan lain amat menggalakkan. Seronok sekali nampaknya me ceria disulami gelak ketawa. Turut sama memeriahkannya adalah Mak Cik Tini (kami panggilnya Kak Tini), penyampai radio (DJ) di Radio Melayu Melbourne yang bersiaran setiap Ahad malam Isnin selama sejam dari jam 10:00 – 11:00 malam.

Dengan para ibu bapa dan anak-anak kecil bersantai di laman belakang, anak-anak lelaki pula berseronok di dalam rumah dengan pelbagai permainan video. Di luar rumah tiada padang berdekatan untuk bermain, jika tidak ke sanalah tempatnya. Manakala kelompok anak-anak perempuan pula dengan rakan-rakan sebaya mereka di laman hadapan.

Menjelang jam 3:30 petang, masing-masing mula beredar pulang. Lambakan pelbagai juadah di meja hidangan hanya sedikit yang berbaki. AlhamduliLlah.
Terima kasih Zamberi-Harlina sekeluarga.

Insya Allah jumpa lagi di bulan hadapan, di rumah rakan lain pula.

No comments: