Friday, March 5, 2010

Eusni Tiba Di Sydney

Dr. Eusni Rahayu adalah adik tertua Laili dari 7 orang adik beradik. Sekarang Eus bertugas sebagai pensyarah perubatan (Pathology) di Universiti Putra Malaysia (UPM).

Foto Eusni-Fahimey sekeluarga di Sovereign Hill ketika berkunjung ke Melbourne pada tahun lepas
Pagi semalam, Eus bersama suami, Mohd Fahimey dan 4 orang anak mereka; Ainul Farhah, Aiin Farhani, Arif Farhan dan Adam Khaliq selamat tiba di Sydney, New South Wales, Australia. Insya Allah selama setahun mereka akan tinggal di Kogarah di mana Eus akan mengikuti program sub-kepakaran di Hospital St. George, Kogarah dalam bidang yang ditekuninya kini.
Untuk jangka masa 2 minggu ini mereka menginap di Dewan Malaysia Sydney sambil berusaha mencari rumah sewa di Kogarah. Moga segalanya berjalan lancar dan dipermudahkan oleh Allah SWT. Begitu juga untuk hari-hari selepasnya.

Anak-anak kami begitu teruja sekali untuk berjumpa sepupu-sepupu mereka yang berusia hampir sebaya terutama Imran. Kata Imran,”A little bit rindu kat Adam”. Sememangnya mereka amat rapat sesama mereka; ibarat belangkas, susah untuk dipisahkan jika bertemu.
Dari Sydney ke Melbourne, jaraknya jauh juga, kira-kira 1,200 km. Penerbangan pula mengambil masa sekitar 2 jam. Kami memang berhasrat untuk ke sana untuk kali keduanya. Jika 2 tahun lalu (bersama Emak, Abah, Bat dan Aya) kami merentasi laluan pendalaman, kini kami merancang melalui laluan pantai pula. Dengan adanya keluarga di sana, tarikannya terasa lebih kuat. Berziarah sambil melancung.
Kepada Eus-Fahimey sekeluarga, Selamat Datang ke Australia dan sama-sama berkampung di perantauan.

No comments: