Friday, March 6, 2009

Happy Birthday Hanisah

Hanisah dengan kad ucapan pilihan sendiri, Hannah Montana, bersama Izzuddin dan Solehah
Hari ini (06/03/2009), genap usia Nur Hanisah, anak kedua kami 11 tahun. Happy Birthday Hanisah. Sambutan ulang tahun kelahirannya diadakan secara ringkas di sebelah malamnya. Tiada ibu di sisi. Juga tiada adik bongsu, Imran bersama. Mereka sekarang di Malaysia.
Walaupun mereka jauh di tanah air, ucapan selamat tidak dilupakan. Malam sebelumnya, melalui komunikasi internet (Skype), ibu dan Imran menyanyikan lagu Happy Birthday, khusus untuk Hanisah. Begitulah sebagai tanda kasih sayang seorang ibu dan juga sesama adik beradik.

Selepas solat Maghrib, berkumpul kami empat beranak; Izzuddin, Hanisah, Solehah serta ayah. Kami bersama-sama menyanyikan lagu Happy Birthday, penuh kegembiraan dengan diselang-seli gelak ketawa dan cerita-cerita yang melucukan.

Tiada lilin untuk ditiup dan tiada kek untuk dipotong, namun keceriaan masih terserlah. Sebagai gantinya, Paradise Pizza menjadi santapan kami sekeluarga. Sesuatu yang telah dipersetujui bersama, pizza menjadi pilihan kerana semua orang menyukainya berbanding kek yang tidak pernah habis dimakan.

Petang esok, Insya Allah sambutan Hari Lahir Ashraf, anak Lajiman-Suraya akan diadakan di rumah mereka. Sambutan Hari Lahir untuk Hanisah turut sama diraikan. Dikelilingi rakan-rakan sebaya dan kenalan, suasananya pasti lebih meriah lagi.

No comments: