Tuesday, November 18, 2008

Tetamu Dari Malaysia - En. Rahimi & Dr. Hafizah

Bersama En. Rahimi (dok posing kat kamera lain)
Setiap kali hujung minggu, biasanya ada sahaja kenalan lama mahupun baru yang bertandang ke rumah. Ataupun kami berkunjung ke rumah mereka. Ianya amat menyeronokkan dalam rangka mempereratkan ikatan silaturrahim sesama insan.

Hujung minggu baru-baru ini, di samping memenuhi beberapa jemputan di sekitar Dandenong, kami menerima kunjungan tetamu dari tanah air, pasangan (Abang) Rahimi dan Dr. Hafizah. Mereka adalah bekas pelajar Monash University sejak 17 tahun lalu, juga kenalan Dr. Ruziaton yang sedang menjalani latihan kerja di sini yang kebetulan berada di rumah kami.

Dari kanan; Hafizah, Maimunah, Laili dan Ruziaton, bersama Hanisah dan Solehah (Foto sengek diambil oleh Imran)
Mereka berada di Melbourne beberapa hari sahaja, mengikuti rombongan kerajaan negeri Kelantan meninjau sistem pengurusan prasarana di sini. En. Rahimi adalah pegawai kanan Agrotek. Jadi, kedatangan mereka adalah serampang 2 mata; atas urusan kerja dan juga mengimbau kembali nostalgia lama.

Dalam keadaan tergesa-gesa untuk menjemput Kak Ruzi, sempat mereka dijamu nasi lemak. Rezeki merekalah nampaknya. Tetamu yang tidak disangka-sangka, walaupun hanya seketika tetapi banyak perkara yang dapat dikongsi bersama.

Moga perkenalan singkat ini akan terus berpanjangan dan bersua lagi kita di lain ketika. Insya Allah.

No comments: