Sunday, November 27, 2011

Cuti-cuti Sabah : Kisah Kami

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

Ini adalah kisah kembara kami selama 5 hari di bumi Sabah pada awal bulan November lalu, iaitu dari 03/11 hingga 07/11/2011. Walaupun terlewat moga ada yang sudi mengikutinya. Jika tidak pun cukup sekadar catatan dan rakaman perjalanan kami yang mungkin lupus dari ingatan di kemudian hari.

Kisahnya ditulis beransur-ansur mengikut kelapangan masa yang ada. Entri pertama, Perjalanan Pergi-Balik pernah tersiar sebelum ini. Disebabkan tidak berkesempatan menyambungnya, ianya terpaksa 'digantung' untuk beberapa ketika sehingga kisah-kisah berikutnya disiapkan.

AlhamduliLlah akhirnya hajat tertunai juga. Untuk mendapat kesinambungan cerita, ianya sengaja disusun mengikut turutan perjalanan. Bermaksud, selepas entri pembukaan ini, kisah-kisah seterusnya berturutan selepasnya. Bermula dengan Perjalanan Pergi-Balik, diikuti Kundasang sehinggalah Tip of Borneo.

Tidak dinafikan, berkemungkinan ada fakta dan cerita yang tersasar dari hakikat sebenar, maaf dipinta. Ianya berdasarkan pengalaman dan pemerhatian kami semata-mata. Apa-apa pun diharapkan ada manafaat untuk diri kami dan khalayak pembaca semua.

Sebahagian daripada koleksi foto di beberapa lokasi tertentu boleh dilihat di Album Foto Kami. Fotonya tidaklah menarik sangat tetapi amat bererti bagi kami sebagai bukti/ tanda pernah menjejakkan kaki di bumi Negeri Di Bawah Bayu.

Moga ada manafaatnya.

JazakaLlahu Khairan Kathiro dan Terima Kasih.

No comments: