Sunday, August 22, 2010

Iftar Dandy : Rumah Lajiman-Suraya

Malam tadi komuniti Kg Dandy berbuka puasa dan bersolat tarawikh di rumah Sdr Lajiman/Suraya di Bedwell Ave, Dandenong. Program mingguan yang bermula sejak bermulanya puasa kira-kira 10 hari lalu.
Beberapa keping foto terdapat di Album Foto Kami (Iftar @ Rumah Lajiman).


Kehadiran yang amat memuaskan. Malah ada yang terkilan tidak dapat menyertainya kerana mempunyai komitmen/ halangan lain yang tidak dapat dielakkan. Tidak mengapa, Insya Allah kita berjumpa di minggu-minggu seterusnya.

Kepelbagaian juadah yang dibawa oleh setiap keluarga amat menyelerakan. Kurma, kueh mueh dan lain-lain makanan ringan menjadi hidangan pertama untuk disantapi sebelum berjemaah menunaikan solat Maghrib. Hidangan berat seperti bermacam jenis nasi, mee hoon sup dan pelbagai lauk pauk termasuk rendang, dendeng, ayam bakar dll pula dikerumuni selepasnya.

Seterusnya kami berjemaah pula menunaikan solat Isyak, Tarawikh dan Witir dengan diimamkan oleh Ustaz Zain. Bacaan ayat-ayat Al-Qurannya amat lunak didengar dengan gemersik suara yang jelas. Penyertaan anak-anak bersama-sama ibu bapa juga amat membanggakan. Turut menggembirakan dengan kehadiran keluarga baru Kg Dandy, Dr. Asmadi bersama isteri, Dr. Fatimah dan 3 orang anaknya.

Kesempatan dapat berbuka serta bersolat tarawikh bersama-sama ahli keluarga Kg Dandy sememangnya amat diimpikan. Seronok apabila dapat berjumpa. Tidak kira samada yang dewasa mahupun kanak-kanak. Apatah lagi dapat berkongsi juadah berbuka. Besar pahalanya, menyamai pahala mereka yang menjamah makanan yang dibawa.

Diharapkan pertemuan kami ini sentiasa diredhai dan diberkati olehNya. Begitu juga kepada tuan rumah yang sudi menjadi hos. Moga mereka sekeluarga sentiasa dirahmati olehNya. Ameen.

Insya Allah, bertemu lagi di minggu hadapan di rumah Sdr Huzaizi/Zainah pula di Suzanne St, Dandenong.

No comments: