Saturday, April 10, 2010

Happy Birthday Imran

Hari ini 10-04-2010. Tarikh yang amat ditunggu-tunggu oleh Imran, anak bongsu kami. Sejak beberapa bulan lalu, tarikh berkenaan sering disebut-sebutnya. Semakin hampir tarikhnya semakin kerap pula dilagukan ke telinga kami. Malah malam sebelumnya masih sempat diperingatkannya beberapa kali, agaknya bimbang kami terlupa.
Itulah hari ulang tahun kelahiran Imran yang ke-enam. Sejak beberapa bulan lalu Imran telah meminta hadiah surprise dari kami. Lucunya dia sendiri menetapkan bentuk hadiahnya – animals book, lebih khusus lagi animals sticker book. Sememangnya sesuatu yang telah dijangkakan kerana itulah minat utamanya kini.
Ketika berkunjung ke pusat membeli belah, ditemui buku Dinosaurs Encylopedia dan Baby Animals Sticker Book, terus sahaja dibeli dan disimpan kemas jauh dari pandangannya. Jika ditemuinya secara automatik tiada lagi surprise yang diharapkan.
Bangun sahaja dari tidur pada pagi tadi, buku-buku berkenaan berserta kad ucapan untuknya telah pun tersedia di meja ruang tamu. Gembiranya Imran dapat apa yang dihajatinya. Lihatlah foto di atas, dengan rona wajah bangun tidur terus dibeleknya sticker book yang diidam-idamkannya. Happy Birthday Imran.
Didoakan moga Imran menjadi anak yang soleh, berjaya dunia-akhirat dan sentiasa mendapat perlindungan Allah SWT. Ameen.
Terlebih istimewa lagi, Imran mendapat ucapan Happy Birthday secara langsung melalui online Skype dari sepupu-sepupunya di Sydney.
Happy Birthday Imran.

2 comments:

Shaharudin Ismail said...

hepi b'day imran

ropidi 'n laili said...

imran cakap terima kasih.

mata yang operate macam mana, dah OK ke?