Thursday, October 15, 2009

Cuti-cuti Tasmania : Koleksi Foto

Koleksi sebahagian daripada foto kenang-kenangan kami sekeluarga ketika bercuti di Tasmania kini terdapat di Album Foto Kami. Ianya dibahagi kepada 3 bahagian :
1. Tasmania Utara memuatkan koleksi foto pada hari pertama, kedua dan ketiga di sekitar Launceston, Platypus House, Echidna Garden, Seahorse World, Cataract Gorge, Honey Farm, Tasmazia dan Devonport. Diselitkan juga beberapa keping foto di Bridestowe Lavender Estate @ Nabowla, Binalong Bay @ St. Helens dan pemandangan di sepanjang Tasman Hwy ke Hobart.
2. Tasmania Historical Sites adalah koleksi foto hari keempat, rakaman kunjungan kami ke lokasi bersejarah di Richmond dan Port Arthur. Keunikan batuan di Tesellated Pavement turut disertakan.
3. Tasmania Hobart pula adalah koleksi foto hari terakhir di Tasmania. Kami berkesempatan 'menawan' puncak Mt. Wellington, bersesak-sesak di Salamanca Market dan singgah solat jamak di Masjid Hobart. Sebelum bertolak pulang ke Melbourne pada sebelah malamnya, kami ke Royal Tasmania Botanical Gardens pada sebelah petangnya.

No comments: