Monday, August 4, 2008

Salam Takziah - Cik Baharom Kembali KepadaNya

Khabar duka diketahui malam tadi ketika menghubungi emak di Ulu Klang. Beliau meninggal dunia malam semalam (Sabtu malam Ahad) akibat serangan strok/ angin ahmar.
Arwah Pak Cik Baharom adalah adik ipar abah, yakni suami kepada Mak Cik Tugini. Menetap di kampung halaman di Kg. Bkt. Bangkong, Selangor. Di kalangan 10 adik beradik abah, keluarga Cik Baharom-Tugini antara yang masih kekal di kampung selain arwah Wak Long yang telah meninggal beberapa tahun lalu. Yang lain kesemuanya tinggal di sekitar Ulu Klang dan Klang.
Begitulah ketentuanNya. Sempat saya mengunjungi Cik Baharom ketika pulang ke tanah air sebulan yang lalu. Kesihatannya agak membimbangkan setelah diserang strok kira-kira 2 minggu sebelumnya. Menurut abah dan emak yang ada bersama ketika itu, keadaan Cik Baharom seumpama arwah Atuk Zubir sebelum meninggal dunia lebih 10 tahun dahulu. Tambah abah, mungkin usianya tidak lama.
Masih segar diingatan akan Cik Baharom yang peramah dan sentiasa tersenyum. Hatta ketika terbujur sakit di katil pun, senyuman masih terukir di bibirnya. Moga rohnya dihimpunkan di kalangan hamba-hambaNya yang soleh dan sentiasa mendapat rahmat dariNya. Ameen.
Salam Takziah pada Mak Cik Gini dan keluarga. Moga tabah menghadapi cubaan dariNya.

No comments: