Wednesday, January 9, 2008

Salam Maal Hijrah 1429 H

Segala puji-pujian kepada Allah SWT. Selawat dan salam untuk RasuluLlah SAW dan keluarga serta para sahabatnya.

Terbenamnya mentari di ufuk barat pada tanggal 30 Zulhijjah, bermakna berlalu sudah tahun 1428 Hijrah. Kini menjengah pula tahun baru 1429 Hijrah.

Marilah kita merenungi setiap langkah dan tingkah kita sepanjang tahun lepas. Apakah kita benar-benar melaksanakan kewajipan kita sebagai hamba Allah atau sebaliknya? Apakah kita benar-benar menjadikan RasuluLlah SAW sebagai contoh ikutan kita atau sebaliknya? Apakah kita benar-benar maklumi apakah larangan Allah dan apakah pula suruhanNya?

Marilah kita tanamkan azam dan tekad untuk berhijrah kepada kehidupan yang lebih bersyariat sesuai dengan tuntutan Allah dan juga janji kita kepadaNya. Islam adalah agama yang syumul dan sewajarnya dihayati sepenuhnya. Moga hari ini lebih baik daripada semalam dan esok hari terlebih baik daripada hari ini. Begitulah seterusnya.

Ya Allah, permudahkanlah segala urusan kami, ampunilah kami dan tuntunlah kami agar sentiasa berada di landasan yang diredhai olehMu.

Ya Allah, Hindarilah kami daripada segala kemungkaran dan daripada mereka yang mengajak kearah kejahatan. Amin… Amin…. Amin… Ya Rabbal’alamin.

Salam Maal Hijrah untuk semua.

1 comment:

along said...

salam maal hijrah untuk semua.moga sentiasa dirahmati Allah.