Saturday, January 12, 2008

Minum Petang Keluarga Dandenong - 03

Keluarga Dandenong bertemu lagi. Petang ini (kira-kira jam 06:00) kami berkumpul di rumah Abg Nordin dan Kak Siti yang terletak di persimpangan Cleeland Street dan Oswald Street, kira-kira 700 m sahaja dari rumah kami. Keluarga Wafir tidak dapat datang kerana meraikan abang dan kakak ipar mereka yang datang dari Malaysia. Perjumpaan kali ini turut disertai oleh Badrul dan isteri dari Noble Park, bersebelahan Dandenong.

Perjumpaan kami dimulai dengan perbincangan persiapan untuk mengadakan majlis perpisahan untuk keluarga Aznan yang akan pulang ke tanah air pada 01hb. Februari nanti. Hasil perbincangan, telah ditetapkan majlis berkenaan akan diadakan pada hari Sabtu minggu hadapan (19/01/2008) mulai jam 02:00 petang bertempat di rumah Lajiman di Bedwell Avenue. Menu utamanya adalah BBQ Lamb (Biri-biri), Sosej dan Sate Ayam. Menu sampingan seperti nasi goreng, karipap dan lain-lain juadah turut disediakan sumbangan peribadi keluarga yang berminat. Beberapa keluarga Malaysia yang tinggal berdekatan Insya Allah akan turut sama dijemput, antaranya keluarga Kak Fatimah dan keluarga Kak Aida yang telah lama tinggal di sekitar Dandenong ini serta kenalan dari Noble Park dan Ringwood.

Seterusnya kami menjamu selera sambil beramah mesra. Kumpulan bapa bersila simpuh di ruang tamu termasuk Aznan yang djemput selepas tamat perbincangan. Kumpulan ibu pula mengelilingi meja makan di dapur. Anak-anak pula ada yang sedang bermain di laman rumah atau bermain playstation di bilik. Hidangannya amat istimewa, antaranya roti cecah stew, meehoon goreng, kueh mueh dan buah-buahan. Di dapur kedengaran suara anak-anak dan ibu-ibu menyanyi girang lagu Happy Birthday untuk Awaddah (anak Abg Nordin) dan Suraya (isteri Lajiman) dan anaknya, Syakirah.

Riuh rendah kedengaran suara anak-anak menjerit dan ketawa di sana sini. Sesekali kedengaran juga gelak ketawa di kalangan ibu dan bapa apabila timbul sesuatu yang melucukan. Pelbagai isu semasa dibualkan terutama isu-isu menarik di tanah air. Kemesraan yang sedia terjalin lebih terasa apabila sesekali dapat berkumpul seperti ini terutama anak-anak. Tanpa disedari masa berjalan begitu cepat, sedar-sedar mentari petang telah terbenam menandakan telahpun melewati waktu Maghrib (kira-kira jam 09:00).

Terima kasih Abg Nordin dan Kak Siti. Terima kasih kepada semua. Insya Allah kita berjumpa lagi di minggu hadapan.

1 comment:

Anonymous said...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my site, it is about the CresceNet, I hope you enjoy. The address is http://www.provedorcrescenet.com . A hug.