Monday, January 23, 2017

Big Bad Wolf 2016

Inilah Pesta Jualan Buku terbesar di penghujung tahun. Saban tahun ianya berlangsung di MIECC @ The Mines Seri Kembangan. Dibuka 24 jam setiap hari dengan potongan harga yang meruntun jiwa. Bagi peminat buku keluaran luar negara, acara ini lazimnya akan tercatat kemas di dalam diari tahunan. Peluang yang tidak sewajarnya dilepaskan.

Untuk tahun lepas (2016), ianya berlangsung dari 09-Disember sehingga 19-Disember. Sebanyak 4 juta buku dilambakkan dengan potongan mencecah 95%.

Inilah tambahan koleksinya...
Pada tahun sebelumnya, dek kesuntukan masa, kami telah terjah ke Pesta Jualan Buku pada jam 3:00 pagi dan tiba di rumah ketika azan Subuh berkumandang.

Pada tahun lepas pula kami pergi seusai solat Subuh, dua hari sebelum tirainya dilabuhkan. AlhamduliLLAH... suasananya masih lenggang, maka dapatlah kami bersantaian bergerak dari booth ke booth sambil memilih mana-mana buku yang diminati.

Kami berlima beranak (tanpa Izzuddin) berpecah membawa diri masing-masing. Lebih mudah begitu kerana minatnya tidak sama. Biarkanlah... ambil sahaja mana-mana buku yang menarik hati, selepas itu berkumpul di suatu sudut untuk membuat pilihan terakhir sambil diawasi ayah dan ibu.

Untuk kali ini, buku yang dibeli tidaklah sebanyak tahun-tahun sebelumnya. Masing-masing tahu dan sedar apa yang diperlukan. Pengalaman terdahulu banyak mengajar. AlhamduliLLAH.

No comments: