Sunday, May 23, 2010

Nota Diri

Dah lebih seminggu saya langsung tidak menambah catatan di blog. Kasihan juga kepada para penjenguk yang menyinggah tetapi tiada apa yang baru. Maaf dipinta.

Sebenarnya keinginan menukilkan sesuatu catatan sentiasa segar, malangnya tiada kesempatan. Penggunaan komputer dan internet perlu dikongsi. Keutamaannya pada yang lebih memerlukan. Pada ketika lain, urusan harian selalunya didahulukan walaupun komputer dan internet tiada siapa yang menyentuhnya. Tambahan pula ada tamu di rumah.

Sememangnya banyak cerita dan berita yang sering bermain di fikiran namun hingga kini hanya tinggal bayangannya sahaja. Insya Allah, mana yang masih relevan akan dimasukkan dari masa ke semasa.

Cuma masalahnya setiap kali menaip, tidak pernah pendek, selalu sahaja panjang. Kerap kali juga mencuba, namun tidak pernah menjadi. Bimbang juga tiada insan yang sudi membacanya sehingga ke penamat. Syok sendirilah jawabnya....8)

Tak mengapalah, hakikatnya setiap entri yang dihasilkan untuk kepuasan diri sendiri. Juga sebagai catatan semasa yang lazimnya kerap dilupai selepasnya. Jika dirasakan perlu, bolehlah dijadikan bahan rujukan peribadi di kemudian hari. Selebihnya, sekiranya ada manafaat pada yang lain, ambillah sebagai panduan.

Secara ringkasnya, pada minggu lepas kami dikunjungi keluarga dari Malaysia, adik Laili, Euslita Fairuz bersama suami dan 2 orang anak perempuannya. Hampir seminggu mereka di Melbourne, kini mereka sedang bercuti di Sydney, di rumah kakaknya, Eusni Rahayu. Insya Allah mereka akan kembali ke Melbourne pada hari Selasa ini sebelum berangkat pulang ke tanah air pada awal Jun nanti.

Dan di penghujung minggu sehari dua ini pula, kami bercuti di Phillips Island. Menginap 2 malam di Island Breeze Resort. Pagi hari ini (Ahad) kami bergegas pulang ke Dandenong kerana Izzuddin perlu menghadiri sesi ujian kenaikan tali pinggang (grading) Tae Kwon Do.

Insya Allah, setiap peristiwa di atas akan disentuh panjang lebar dalam entri seterusnya.

No comments: