Friday, August 5, 2011

Marhaban Ya Ramadhan

Telah hampir seminggu bulan Ramadhan berlalu. Rasanya tidak terlambat untuk kami sekeluarga mengucapkan Marhaban Ya Ramadhan ataupun Ahlan wa Sahlan Ya Ramadhan.
Setinggi-tinggi pujian untuk Allah SWT yang telah memanjangkan usia kita sehingga dipertemukan dengan Ramadhan pada tahun ini.
Wahai jiwa yang keras, insafilah. Betapa ramai di antara kita yang sama-sama memeriahkan Ramadhan pada tahun lepas tetapi kini telah pun kembali menemuiNya. Moga mereka dirahmati Allah.
Setiap kali tibanya Ramadhan, sentiasa tersemat di sanubari, moga di tahun ini diri ini mampu melaksanakan segala tuntutan Ramadhan dengan sebaik-baiknya. Mengimarahkan ibadah puasa dan pelbagai amalan dengan harapan moga diredhai dan dirahmati oleh Allah SWT.
Ya Allah, ampunilah segala dosa-dosa kami. Teguhkanlah rohani kami dan kuatkanlah jasmani kami untuk beramal kepadaMu dengan penuh ikhlas dan taqwa. Jadikanlah Ramadhan tahun ini Ramadhan yang terbaik buat kami semua berbanding Ramadhan-Ramadhan sebelumnya. Ameen.

2 comments:

Hidayah said...

Salam Kak Laili dan Tn Pidi, selamat menyambut Ramadhan dari kami sekeluarga. semoga selalu diberkati Allah hendaknya.. amin..

ropidi 'n laili said...

Salam Ramadhan, juga dari kami sekeluarga untuk Ustazah sekeluarga. Moga segalanya dipemudahkan oleh Allah SWT. Ameen.