Tuesday, September 9, 2008

Ingatan Hari Bapa

Dua hari lepas , Ahad, 07/09/2008 adalah Hari Bapa di Australia. Beberapa hari sebelumnya anak-anak maklumkan ada Father’s Day Stall kat sekolah. Pelbagai cenderamata dijual khusus untuk bapa. Anak-anak tidak ketinggalan. Pulang sahaja dari sekolah, masing-masing sorokkan apa yang dibeli kat bilik mereka. Malah masa dalam kereta pun masing-masing bercakap sesama mereka secara berlapik. Langsung tidak disebutkan apa yang dibeli.

Pada petang Hari Bapa, dengan didahului oleh Solehah, diikuti oleh Hanisah, seterusnya Izzuddin, masing-masing menyerahkan hadiah yang dibeli.
Solehah menghadiahkan tuala muka dan rantai kunci pen berserta kad ucapan hijau. Hanisah pula hadiahkan saputangan dan pen. Manakala Izzuddin pula screw driver berlampu. Beberapa hari sebelum itu, Imran pun turut sama menyerahkan hadiah yang dibuatnya di kindergarten, penyangkut baju berserta kad ucapan biru. Pandai betul mereka memilih hadiah.
Terharu dibuatnya. Walaupun nilai harganya tidak seberapa tetapi nilai sentimentalnya amat mahal. Sesungguhnya ingatan dan pantulan kasih sayang yang ditunjukkan amat menyentuh perasaan.

Terima kasih Imran.
Terima kasih Solehah.
Terima kasih Hanisah.
Terima kasih Izzuddin.


Ayah amat-amat menyayangi kalian semua. Tiada bandingan yang mampu diluahkan. Moga kalian dirahmati Allah sentiasa. Ameen.

No comments: