Friday, February 29, 2008

Sibuk Memanjang...

Dalam seminggu dua ini agak sibuk sikit, tak sempat nak tulis entri baru. Siangnya ke hulu ke hilir membantu Dr. Ramli yang baru tiba mencari rumah sewa. Juga menguruskan anak-anak yang bersekolah, tambahan pula Imran pun dah masuk Kindergarten. Malamnya pulak "tengok" anak-anak buat homework. Hujung minggu pulak dengan agenda keluarga. Kesempatan mengadap komputer pun sekadar buka emel dan baca berita-berita hangat pilihanraya di tanah air.
Sebenarnya banyak perkara yang nak dicoret dan diceritakan. Tentang keseronokan anak-anak berkunjung ke Melbourne Zoo kira-kira 2 minggu lepas. Juga kunjungan kami ke Victoria State Library berkonsepkan bangunan kolonial tersergam megah di tengah City. Tentang majlis minum petang keluarga Dandenong di rumah Sdr Wafir & Suharti 2 minggu lepas. Diikuti majlis seumpamanya yang diadakan di rumah kami pada hujung minggu lepas.
Teringat juga nak sentuh sikit sebanyak tentang kehidupan di rantauan ini. Juga tentang ramai kenalan baru yang baru tiba melanjutkan pengajian di sekitar Melbourne. Tak terkecuali berita-berita semasa di Australia ini, khususnya di surburb kami, Dandenong.
Insya Allah, jika ada kesempatan akan ditulis secara berperingkat-peringkat. Ketemu lagi di entri seterusnya.

No comments: