Monday, November 11, 2013

TAHNIAH Imran



Pelajar Terbaik Tahun 3
Muhammad Imran adalah anak bongsu kami. Kini di Tahun 3 di Sekolah Kebangsaan Hulu Kelang (SKHK). Sekolah ditepi Lebuhraya Lingkaran Tengah 2 (MRR2) yang juga dikenali sebagai sekolah Almarhum P. Ramlee kerana salah sebuah filem popular P. Ramlee bertajuk Masam Masam Manis telah dilakukan penggambaran di sekolah ini.

Ini cerita lama dan nostalgianya masih kekal sehingga kini. Betapa hebatnya aura P. Ramlee walaupun telah lebih 40 tahun berlalu. 

Semalam telah diadakan Hari Apresiasi Kecemerlangan 2013, khusus untuk para pelajar cemerlang SKHK bertempat di dewan sekolah, Dewan Bisikan Kalbu. Ianya dikategorikan mengikut kelas, matapelajaran dan diakhiri dengan Pelajar Terbaik mengikut aliran/ tahun pengajian (Tahun 1 - Tahun 6).

Ingin dicadangkan, ada baiknya diadakan juga anugerah kecemerlangan sukan dan kokurikulum serta anugerah pelajar terbaik keseluruhan (akademik, sukan, sahsiah diri dan seumpamanya).

Pelajar Terbaik Tahun 1
AlhamduliLlah, sehingga kini Imran masih mengungguli tempat pertamanya di dalam kelas dan sekaligus dianugerahi sebagai Pelajar Terbaik Tahun 3 selama 3 tahun berturut-turut. TAHNIAH dan SYABAS Imran.

Setinggi-tinggi kesyukuran selayaknya untuk ALLAH SWT atas kurniaanNYA selama ini. Tidak dilupakan juga penghargaan dan terima kasih tidak terhingga kepada para guru yang berdedikasi di dalam mendidik anak-anak murid mereka.

Ucapan TAHNIAH dan SYABAS juga kepada sepupu Imran, Siti Hawa Sakinah yang belajar di Tahun 1 atas kejayaan cemerlang di kelasnya dan juga atas anugerah Pelajar Terbaik Tahun 1.

Moga kejayaan yang diperolehi kini sentiasa digilap secara berterusan demi kejayaan yang lebih baik di kemudian hari. Bukan hanya kejayaan di dunia tetapi paling utama kejayaan di akhirat. Itulah kejayaan yang sebenarnya.
Berkata Imam al-Ghazali,"Anak yang dididik dengan harta akan subur nafsunya, anak yang dididik dengan kasih sayang dan agama akan subur jiwanya".

No comments: