Saturday, November 16, 2013

TAHNIAH Aida dan Wafi

Aida (foto 2011)
Siti Aida Husna Zakaria dan Wafi Udin adalah sepupu kepada anak-anak kami yakni bagi keluarga sebelah Terengganu. Kedua-duanya berusia 12 tahun dan baru sahaja tamat sekolah rendah, juga di Terengganu.

Semalam telah diumumkan keputusan Ujian Penilaian Sekolah Rendah (UPSR). TAHNIAH dan SYABAS kepada kedua-duanya atas kejayaan cemerlang memperolehi 5A.

Wafi (foto 2011)
Demikianlah lumrahnya jika sentiasa berusaha tanpa mengenal penat dan jemu. Diiringi pula doa dan sokongan moral ibu bapa serta ahli keluarga lain, Insya ALLAH kejayaan yang dikecapi akan terasa lebih manis. Apatah lagi kecemerlangan abang-abang dan kakak-kakak menjadi antara faktor pendorong kearah mencapai kejayaan yang diimpikan.

Namun disebalik setiap kejayaan, jangan sesekali lupa bahawa ianya adalah anugerah daripada ALLAH SWT. Segalanya adalah milik ALLAH. Bersyukurlah kepadaNYA.

Diharapkan kejayaan yang diperolehi menjadi titik tolak bagi meraih kejayaan yang lebih bermakna di kemudian hari. Bukan sahaja di dunia tetapi paling utama di akhirat. Ameen.
Diriwayatkan oleh abu Bakrah r.a., "Jika RasuluLlah mendapat sesuatu yang menyenangkan atau disampaikan khabar gembira, maka baginda terus sujud dalam keadaan bersyukur kepada ALLAH SWT". (HR Abu Daud, Tirmidzi dan Ibn Majah) 

No comments: