Wednesday, November 6, 2013

SPM - Salam Perjuangan

Pemidang Motivasi Pelajar MRSM Serting 2013
Bermula hari ini para pelajar Tingkatan 5 mula melangkah ke dewan peperiksaan untuk memulakan perjuangan mereka menghadapi SPM (Sijil Peperiksaan Malaysia). 

Bagi yang bersekolah, inilah medan peperiksaan terakhir yang wajib mereka harungi sebelum menentukan hala tuju sebenar bidang kerjaya di masa hadapan. 

Kejayaan cemerlang, gemilang dan terbilang adalah idaman semua. Bagi yang mengambil peperiksaan, sewajarnya itulah yang menjadi impian. Bukan sahaja bagi pelajar tetapi turut menjadi harapan ibu bapa dan keluarga serta para pendidik. 

Kepada para pelajar SPM... Ayuh! Lakukanlah yang terbaik demi merealitikan setiap impian dan harapan mereka yang tersayang.

Pada tahun ini, turut sama menghangatkan perjuangan SPM adalah anak sulung kami, Muhammad Izzuddin yang bersekolah di MRSM Serting, Negeri Sembilan. Semangatnya begitu tinggi untuk melakukan yang terbaik demi mencapai cita-citanya di kemudian hari. Moga tercapai apa yang diimpikan. Ameen.

Sebagai ibu bapa, kami sekadar mampu berdoa di samping memberikan sokongan moral dan kata-kata semangat. Selebihnya adalah usaha Iddin yang berterusan dan istiqamah dalam bergantung harap kepada ALLAH SWT. Sesungguhnya setiap kejayaan itu adalah milik ALLAH, bukannya milik kita. DIAlah yang berkuasa atas setiap sesuatu. Moga ALLAH sentiasa bersamamu. Ameen.
Ya Allah, bukakanlah ke atas mereka hikmahMU, limpahilah mereka dengan rahmatMU, permudahkanlah akan segala urusan mereka dan kurniakanlah mereka kejayaan yang cemerlang. Wahai Tuhan Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Ameen.

No comments: