Saturday, October 26, 2013

Ekspo Buku Islam @ AU2

Kepada para pencinta buku sekitar Lembah Keramat dan Ulu Kelang, inilah kesempatan terbaik untuk 'memborong' buku-buku Islam bagi menambah koleksi sedia ada.

Bermula 24/10 sehingga 02/11/2013, Ekspo Buku Islam Kali ke-9 (EBI-9) sedang berlangsung di Dewan Serbaguna AU2, Jalan AU2a, Taman Sri Keramat (bersebelahan Klinik Kesihatan AU2). 

Bagi yang tinggal di sekitarnya, tiada masalah untuk mencarinya. Cuma pengunjung luar yang tiada bantuan GPS, mungkin sukar sedikit. Ini kerana lokasinya agak tersorok di sebalik pepohonan kayu yang merendang di sekelilingnya. Jika anda tahu AEON AU2, tidak jauhlah tu, Inshaa ALLAH bolehlah ketemu Klinik Kesihatan AU2 di mana dewan tersebut terletak di sebelahnya.

Ekspo ini dianjurkan oleh Sinergi Ilmu Resources Sdn Bhd dengan kerjasama Majlis Perbandaran Ampang Jaya (MPAJ) dan Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP), bermula dari jam 10:00 pagi hingga 9:00 malam. Masuk adalah PERCUMA.

Dengan ruang dewan yang terhad, gerai bukunya juga terhad. Dengan kata lain, tidak semua pengusaha serta pengedar buku yang dapat menyertainya. Namun dengan penyertaan dari PTS, Galeri Ilmu dan Karangkraf serta Sinergi Ilmu dan POPULAR Bookstore dengan diiringi beberapa pengedar/ penjual buku, kemeriahan lambakan buku berserta tawaran potongan harga istimewa (purata 10%-20%) mampu membuatkan pengemar buku kelabu mata dibuatnya. 

Eloklah berbelanja untuk buku daripada entah kemana leburnya duit di tangan. Anggaplah ianya satu pelaburan demi masa hadapan yang lebih bermakna, bukan sahaja di dunia tetapi paling utama di akhirat nanti. Dengan ilmu di dada, itulah bekalan yang akan dibawa.

Jika diikutkan hati ini, banyak buku yang nak diangkut pulang tetapi kena berpada-padalah. Timbunan buku di rumah yang dibeli ketika Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur yang lalu serta beberapa tahun lepas masih ada yang belum dibaca. Itulah jadinya bila pantang tengok buku depan mata. Tak mengapalah, nanti bacalah tu....

Di samping pameran buku (sebenarnya jualan buku - itu tujuannya), pihak penganjur juga turut menyediakan pelbagai aktiviti harian (seperti jadual di atas) bertempat di khemah utama di hadapan dewan; antaranya sesi Motivasi dan Bedah Buku oleh Selebriti dan Penulis Buku seperti Sdr Hilal Asyraf, Ustazah Fatimah Syarha, Ustaz Don Daniyal, Ustaz Rohidzir Rais, Sdr Web Sutera dan ramai lagi. Tidak ketinggalan Demo Memasak oleh Chef Hanieliza, peraduan mewarna untuk kanak-kanak, pertandingan nasyid dan baaa....nyak lagi. Nak tahu lebih lanjut bolehlah berkunjung ke Facebook Sinergi Ilmu.

Saya dah pergi, anda bila lagi?

No comments: