Sunday, August 19, 2012

Salam Eidul Fitr

Sebulan Ramadhan yang penuh barakah telah pun berlalu pergi. Ditinggalkan penuh kepiluan. Mungkinkah Ramadhan tahun hadapan bisa ketemu lagi? Moga-moga kita dipanjangkan usia dan dikurniakan kekuatan rohani dan jasmani untuk kembali meraih rahmat Illahi. Ameen.

Tenggelamnya mentari di ufuk barat di akhir Ramadhan, maka bermulalah gemerlapan cahaya Syawal. Takbir raya mula berkumandang memecah hening malam. Riuh rendah suara kanak-kanak diselangi dentuman mercun dan memercik indah cahaya bunga api. Tua muda semuanya bergembira menyambut hadirnya 1 Syawal.

Kepada para pengunjung Salam Monash,

Selamat Hari Raya Eidil Fitr
Maaf Zahir dan Batin

ikhlas daripada kami sekeluarga:-
- Mohd Ropidi
- Noorlaili
- Muhd Izzuddin
- Nur Hanisah
- Nur Solehah
- Muhd Imran

Insya Allah pada Hari Raya ini kami pulang ke 2 destinasi. Hari Raya pertama kami di Kg. Bukit Bangkong, Sepang - beraya bersama keluarga emak-abah serta Atuk Sulaiman.

Pada Hari Raya kedua, Insya Allah kami bertolak pulang ke Terengganu di Kg. Teluk Menara, Manir untuk beraya bersama keluarga ayah di sana. Sebak di hati mengenangkan Cik tiada lagi sedangkan pada tahun lepas kami menyambut bersama-samanya penuh gembira. Moga rohnya aman di alam sana. Ameen.

Salam Eidul Fitr untuk semua.

No comments: