Monday, November 8, 2010

Selamat Hari Jadi Abah

Hari ini adalah hari jadi abah, Hj. Tauhid. Kini abah dan emak (mertua) ada bersama kami di Dandenong. Selamat Ulang Tahun Kelahiran untuk Abah.
Sebelum bertolak ke sekolah pagi tadi, anak-anak bergilir-gilir mengucapkan Happy Birthday Atuk. Disambut dengan senyuman mesra dan ucapan terima kasih oleh Atuk.
Dalam diam Atuk melafazkan AlhamduliLlah, kesyukuran tiada batasannya dipulangkan kepada yang selayaknya, Allah SWT yang telah melanjutkan usianya melepasi 70 tahun serta dikurniakan keluarga yang sentiasa dilimpahi rasa kasih dan sayang yang sentiasa mekar sepanjang zaman.
Sekembalinya dari sekolah, Junior Master Chef, Izzuddin masuk ke dapur untuk menunaikan janjinya pada Atuk di sebelah paginya - bikinan kek hasil tangannya sendiri - Orange Patty Cake.
Dengan dibantu oleh Solehah, adunan diuli penuh teliti dan dijadikan seumpama muffin sebelum dimasukkan ke dalam oven. Setelah masak, hasilnya amat menggembirakan.
Menurut Atuk dan Nenek, rasanya amat sedap sekali, malah lebih sedap dari kek yang dijual di kedai-kedai kek.
"Kalau macam ni Nenek nak tempahlah dengan Iddin untuk Majlis Perkahwinan Pak Su Kim (Nasrul Hakim) pada bulan April nanti". Emm.. nampaknya ada tugasan untuk Iddin di tanah air nanti.
Selamat Hari Jadi Atuk/Abah. Moga sentiasa dirahmati dan diredhai oleh Allah SWT. Ameen.

1 comment:

Anonymous said...

Salaam untuk abah & emak, selamat ulang tahun buta abah/atuk dari kami di Sydney. Semoga abah/atuk senantiasa di dalam rahmat Allah sepanjang menyusuri liku-liku perjalanan di muka bumiNya yang sementara ini dalam menuju negeri yang kekal abadi.

InsyaAllah akan ke Melbourne 19/11/10.

Eus,Fahimey,
Ainul,Aiin,Arif,Adam