Sunday, November 21, 2010

Makan-makan Selamat Tinggal

5 sekawan dari bidang kerjaya serumpun; Dr. Norhana, Dr. Salmah, Dr. Radziah, Dr. Harlina dan Dr. Noorlaili bakal meninggalkan bumi Melbourne pada awal tahun hadapan.

Keluarga Dr. Norhana, Dr. Radziah dan Dr. Salmah akan berlepas pulang ke tanah air masing-masing pada bulan Januari dan Februari, 2011 setelah setahun mengikuti latihan lanjutan di Monash University. Keluarga Dr. Harlina pula akan tamat kontrak kerjanya dalam bulan Februari nanti. Manakala Laili pula, sedia maklum, bakal menamatkan pengajian peringkat kedoktorannya dalam masa terdekat.

Sejak lebih sebulan lalu, mereka berlima telah sepakat untuk mengadakan majlis makan-makan bersama bagi meraikan rakan kenalan di sekitar Melbourne. AlhamduliLlah ianya telah pun menjadi kenyataan pada pagi Sabtu baru-baru ini bertempat di Karkarook Park, Fairchild Rd, Heatherton.

Majlisnya bermula seawal jam 10:00 pagi dan berakhir sekitar jam 3:00 petang. Juadah istimewanya adalah Nasi Arab berlaukkan daging biri-biri dan ayam yang ditempah khas dari Bro. Abu Shariff. Manakala Daging Masak Masalla pula disediakan oleh Abah dan Iddin dari daging korban oleh Norhayati dan Aida. Terima kasih. Moga dirahmati Allah SWT. Ameen.

Lokasi pilihan di taman amat strategik dan menarik sekali. Tempat berteduhnya luas, berbentuk pepatung (dragonfly) menghadap tasik berserta kemudahan tandas memudahkan lagi segala urusan. Terima kasih kepada Radziah dan Kak Hana yang datang awal bagi memastikan ianya menjadi milik kami.

AlhamduliLlah, cuacanya juga amat baik, panas nyaman sepanjang hari. Sambutan dari rakan-rakan juga menggalakkan, hinggakan di ketika semua barangan telah pun dikemaskan, masih ada yang bertandang. Terima kasih tidak terhingga kepada semua terutama warga Kg. Dandy dan rakan-rakan South Eastern.

Mohon maaf atas segala salah dan silap kami selama berkampung di Melbourne, khususnya di South Eastern, terlebih lagi bersama komuniti Kg. Dandy. Insya Allah ianya bakal dikenang sepanjang hayat dikandung badan. Terima kasih atas segala pertolongan, kerjasama dan kebaikan kalian semua. Moga persahabatan dan persaudaraan yang sedia terjalin terus kekal selamanya. Ameen.

No comments: