Monday, September 26, 2016

PSRA - Selamat Berjuang..!

Mulai hari ini (Isnin-26/09) sehingga ke penghujung minggu (Jumaat-30/09) adalah antara hari-hari yang mencabar bagi anak-anak pelajar Darjah 6 di sekolah rendah agama di Selangor. Selama 5 hari berturutan, mereka memerah otak menghadapi Ujian PSRA (Penilaian Sekolah Rendah Agama) yang diseliakan oleh JAIS (Jabatan Agama Islam Selangor). Anak kami, Muhammad Imran dan sepupunya, Adam Khaliq adalah antara calonnya.

Dua minggu yang lepas mereka bertungkus lumus menjawab soalan-soalan UPSR dan minggu ini perjuangan dengan PSRA pula. Dalam erti kata lain... ketika anak-anak Tahun 6 di negeri lain atau yang tidak bersekolah rendah agama telah pun MERDEKA, mereka perlu bersabar menyambutnya demi PSRA.

Pada tahun lepas, Imran telah pun menduduki UPKK (Ujian Penilaian Kelas KAFA) di bawah kendalian JAKIM yang diambil oleh hampir seluruh pelajar Tahun 5 di seluruh negara. 

AlhamdulILLAH... Imran memperolehi keputusan yang baik.  Harapan kami, untuk PSRA ini Imran mampu mengekalkan momentum pencapaiannya dengan merangkul tahap Mumtaz. Inshaa ALLAH. Amiin.

Hanya kepada ALLAH SWT dipanjatkan pengharapan dan rasa syukur atas setiap apa yang dikurniakan olehNYA.

Seperti lazimnya, untuk anakanda Imran, sentiasa dititipkan pesanan dan dorongan... Berusahalah menjawab dengan tenang, perhatikan kehendak soalan dan ingatlah selalu kepada ALLAH SWT dan baginda RasuluLLAH SAW. Inshaa ALLAH segalanya bakal dipermudahkan.
Munajat kami...
Ya ALLAH... Tuhan Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang... Engkau bantulah anak-anak kami dalam menjawab soalan peperiksaan. Tenangkanlah hati dan terangkanlah minda mereka. Permudahkanlah dan jangan susahkan. Amiin amiin amiin Ya Rabbal 'alamiin.

No comments: