Sunday, December 20, 2015

Melbourne > Musafir Menjejaki Kenangan

Dahulu... dari pertengahan tahun 2007 hingga akhir tahun 2010, kami pernah bermukim di bumi Melbourne. Lebih khusus lagi di Dandenong, salah sebuah daerah terbesar di Victoria, Australia. Sebelum itu kira-kira 6 bulan di akhir tahun 2006 kami berkelana di bumi Adelaide, South Australia. Ketika itu Laili menyambung pengajian di kedua-dua tempat tersebut. Kesemua enam beranak turut serta. Kini, segalanya tinggal kenangan setelah kami berangkat pulang ke tanah air pada awal tahun 2011.

Seringkali juga kami merindui suasana kehidupan di Melbourne. Terpahat kemas di hati, Inshaa ALLAH kami akan ke sana lagi sekaligus menjejaki kembali kenangan pahit manis hampir 4 tahun di negara orang.


Setelah sekian lama bertangguh dek bebanan kerja dan kekangan masa yang terbatas, akhirnya impian kami menjadi kenyataan. AlhamduliLLAH, pagi 11 Disember, 2015 kami selamat tiba di Melbourne Airport dan pada petang 18 Disember kami terbang meninggalkan Melbourne.

Seminggu di Melbourne, terubat sudah rindu di hati. Cuma kurang cerianya kerana kunjungan kami kali ini tidak disertai sama Izzuddin yang sedang berada di California, Amerika Syarikat.

Tujuan utama kami ke Melbourne adalah bagi meraikan Laili di pentas konvokesyen Monash University yang berlangsung pada pagi Selasa, 16 Disember. TAHNIAH Laili. Kami sekeluarga amat-amat bangga dengan kejayaan yang dicapai. Moga ianya menjadi motivasi terbaik untuk anak-anak serta ahli keluarga lain.

Selebihnya misi kami adalah berjalan-jalan makan angin ke lokasi-lokasi pelancongan yang pernah disinggahi suatu ketika dahulu sambil mengutip setiap helaian kenangan, pengalaman dan pengetahuan yang pernah dilalui. Walaupun tidak semua dapat dijejaki tetapi memadai dalam ruang lingkup waktu yang terbatas.

Inshaa ALLAH segalanya akan dikongsi pada entri seterusnya. Moga dipermudahkanNYA dan ada manafaatnya. Aameen.

No comments: