Friday, December 6, 2013

Pesta Buku Serigala...

Bagi pencinta buku @ peminat buku, pesta buku adalah tempat untuk berpesta. Susah payah mereka sanggup pergi. Walaupun jauh mereka akan usahakan juga untuk sampai. Apatah lagi jika pesta buku berkenaan sesuatu yang besar dengan longgokan buku yang menimbun berserta potongan harga yang menyilaukan pandangan. Dari mata turun ke hati. Tanpa disedari bukunya telah melimpahi troli.


Kini, The Big Bad Wolf Book Sale datang lagi ke Lembah Kelang. Ianya berlangsung selama 10 hari, bermula hari ini, Jumaat (06/12/2013) hinggalah Ahad depan (15/12/2013). Tempatnya masih sama seperti tahun sebelumnya iaitu di The Mines, Seri Kembangan. 

Sebahagian ruangan pesta buku BBW 2012 @ MIECC
Menariknya, pesta buku yang dikatakan terbesar di dunia yang dianjurkan oleh BookXcess ini dibuka 24 jam setiap hari (tanpa tutup) sehinggalah jam 9:00 malam pada hari terakhir.

Lebih menarik lagi adalah lebih 3 juta buku ditawarkan dengan potongan harga antara 75% - 95% pasti membuatkan hati begitu teruja untuk berkunjung ke Mines.

Pelbagai genre buku ditawarkan, majoritinya dalam bahasa Inggeris terbitan luar negara. Buku-buku dalam bahasa Melayu juga ada tetapi pilihannya terhad kepada beberapa penerbit tertentu sahaja. Yang pasti harganya amat murah, sebilangannya sekitar RM3 sahaja. Itulah makluman yang diperolehi daripada laman web bigbadwolfbooks.com.

Inshaa ALLAH, seperti tahun lepas, kami sekeluarga akan usahakan untuk sampai ke sana. Anak-anaklah yang paling tidak sabar. Mereka adalah pengemar buku paling utama terutama buku-buku bahasa Inggeris yang sukar diperolehi, apatah lagi harganya amat murah.

Biarkanlah mereka seronok dengan buku daripada leka menghadap permainan berkomputer yang melalaikan. Itulah sebahagian daripada aktiviti mereka di musim cuti panjang ini.

Cuma kali ini, harap-harap tidak lupa untuk dibawa troli bersama - tak larat lagi nak mengendong beg dan kotak ke hulu ke hilir seperti tahun lepas. Walaupun penat tetapi hati puas. Itulah nikmatnya berada di dalam dunia buku.

Makluman tambahan:-

Parking: RM2 per entry (weekday), RM3 per entry (weekend/public holiday)
GPS Coordinates: 3.029612, 101.718289

No comments: