Monday, March 7, 2011

Kelahiran

Birthday

Semalam, 06/03/2011 adalah ulangtahun kelahiran yang ke-13 anak kedua kami, Nur Hanisah (bercermin mata). Happy Birthday Hanisah.
Betapa cepat masa berlalu. Tup..tup dah 13 tahun Hanisah dilahirkan. Sudah menginjak usia remaja. Usia yang penuh cabaran dan dugaan dengan pelbagai pancaroba kehidupan yang tidak dapat dijangkakan.
Didoakan moga Hanisah dapat melalui segalanya penuh tabah berpandukan ketaqwaan kepada Allah SWT. Insya Allah bahagia dan selamat di dunia dan di akhirat. Ameen.
Berbanyak terima kasih kepada Pak Tam Bakhtiar, Mak Tam Suraya dan si comel lote, Zahra yang menaja kek.

Orang Baru

Kira-kira jam 11:58 malam semalam (05/03/2011), Euslita Fairuz, adik kepada Laili yang tinggal di Kulim telah selamat melahirkan anak lelaki. Tahniah Pisal dan Fairuz atas kehadiran orang baru (anak ketiga) dalam keluarga. Tahniah kepada Karimah dan Hawa Sakinah yang mendapat adik lelaki. Moga semuanya sentiasa dalam lindungan dan rahmat Allah SWT. Tahniah juga kepada Abah dan Mak yang mendapat cucu yang ke-14 (cucu lelaki yang ke-6).
Di sebelah petangnya Fairuz ada menelefon Laili memaklumkan air tubannya mulai mengalir keluar, namun rasa sakitnya sedikit sahaja. Beliau dinasihatkan bersedia untuk ke hospital.
Dalam nada bergurau,"Kalau boleh tahan dulu sampai esok hari barulah bersalin. Bolehlah sambut birthday sama hari dengan Hanisah".
Kun fa yakun... tiada siapa dapat menghalang. Dua minit menjelang tengah malam, bayi lelaki dilahirkan. AlhamduliLlah, semuanya selamat.

No comments: