Wednesday, September 29, 2010

Salam Kemaafan

Sejak beberapa minggu ini saya amat kurang menekuni internet. Jika ada pun sekadar membaca emel dan juga selembar dua berita tanah air di akhbar maya.

Akhir-akhir ini saya sibuk sedikit. Tambahan pula bila cuti sekolah tiba, komputer sememangnya lebih banyak didominasi oleh anak-anak. Untuk menulis dan mengemaskini blog pun tidak berkesempatan. Entri yang ada pun ditulis secara tergesa-gesa.

Sesekali menjenguk blog Salam Monash ini, terkesan juga di hati melihat masih ramai pengunjung yang sudi menyinggah. Sayangnya tiada al kisah baru yang dipaparkan. Malah selitan foto yang dijanjikan pun tidak kunjung tiba.

Maaf dipinta.

Sejak 10 hari lalu kami ada tetamu dari tanah air di rumah; ibu saudara Laili, Cik Kamal bersama anaknya Hafizi; sepupu Laili, Kak Ijan dan anaknya Wandah Hanim serta rakan Kak Ijan, Ros. Mereka dibawa berjalan-jalan ke Great Ocean Road, Phillip Island, Silvan dan juga sekitar Dandenong. Kebetulan anak-anak sedang bercuti sekolah dan Laili pula dapat meluangkan sedikit masanya. AlhamduliLlah petang semalam mereka selamat kembali ke Malaysia.

Sebelum Hari Raya, kami juga ada tetamu; emak-abah Laili berserta adik Laili, Nita Hanani sekeluarga serta Nasrul Hakim. Mereka datang kira-kira 10 hari sebelum hari Raya. Selepas seminggu mereka ke Sydney, beraya bersama keluarga Eusni Rahayu di Carlton. Ketika di Melbourne mereka dibawa ke Phillip Island, Lake Mountain dan Melbourne City, di samping Dandenong sendiri.

Seminggu selepas Raya pula kami sibuk dengan persediaan Majlis Sambutan Raya Dandenong yang telah diadakan di Jells Park.

Insya Allah, blog ini akan dikemaskini sekadar termampu. Terima kasih kepada semua.

No comments: