Friday, June 25, 2010

Cuti Penggal 2

Hari ini adalah hari terakhir persekolahan Penggal Ke-2/2010 di Victoria. Bagi anak-anak, inilah yang saat yang ditunggu-tunggu. Dapat berehat dari kesibukan harian. Mereka akan bercuti selama 2 minggu sehinggalah sekolah dibuka kembali pada 12/07/2010 nanti.

Untuk cuti kali ini, tidak banyak perancangan untuk anak-anak. Ibu mereka sekarang ini sibuk dengan rutin penulisan tesisnya. Jarak waktu 6 bulan tidaklah lama. Setiap hari termasuk hari minggu berada di universiti. Biarkanlah kerana itulah keutamaannya. Didoakan moga Laili sentiasa dipermudahkan oleh Allah SWT dan berjaya menamatkan pengajian dalam waktu yang ditetapkan. Ameen.

Kini adalah musim sejuk di Australia. Dengan persekitaran yang sejuk dan waktu siang yang pendek, saya berpandangan adalah lebih baik masa dihabiskan di rumah sahaja. Banyak aktiviti yang boleh dilakukan, termasuklah membiasakan diri mereka dengan sistem pembelajaran di Malaysia dari buku-buku sekolah yang dibawa. Jika tidak bersedia dari sekarang, bila lagi...

Kunjungan lebih kerap ke Dandenong Library adalah antara yang boleh dilakukan. Malah itulah kegiatan yang amat disukai. Bagi Izzuddin pula, inilah masanya untuk mengikuti secara lebih dekat kejohanan bolasepak dunia, Piala Dunia; berjaga malam mahupun bangun awal di pagi hari.
Insya Allah di penghujung minggu ini kami akan ke Fawkner, berdekatan Melbourne City. Izzuddin akan menyertai pertandingan tae kwon do, OTC Friendly Club Competition yang turut disertai puluhan peserta dari 11 buah kelab gabungan. Insya Allah kami akan menyinggah di rumah Shaharuddin-Azizah (Din-Gee) yang telah lama tidak ditemui.

Dan pada minggu kedua cuti, Kak Dariah bersama 2 orang anaknya akan tiba dari Adelaide, South Australia. Mereka berhajat untuk bermain salji di pergunungan. Insya Allah kami akan turut serta bersama mereka. Untuk tahun ini pun kami belum lagi berkesempatan menyentuh salji, elok sangatlah tu…

Walau apa pun, amat diharapkan agar cuti sekolah kali ini benar-benar terisi dengan kegiatan yang berfaedah dan dilalui penuh ceria oleh anak-anak.

Selamat Bercuti.

2 comments:

KM7 said...

salam...
saya link dgn blog ini.TQ

ropidi 'n laili said...

Salam,

Silakan cikgu. Moga ada manafaatnya. Terima kasih.