Tuesday, November 25, 2014

London Dalam Kenangan

Telah pun seminggu Solehah pulang dari lawatan ke London. Satu perjalanan yang amat memenatkan. Namun pengalaman yang dilalui dan ilmu pengetahuan yang dicedok menghilangkan segala rasa penat yang dirasai. Ianya amat berharga.

Apabila ditanya, "Apakah yang paling menarik?". Jawabnya, "Suasana sejuk" - sekarang musim sejuk di London - suatu imbasan pengalaman setara ketika berada di Australia dan New Zealand satu ketika dahulu.

Ditanya lagi, "Selain daripada itu?". Ringkas sahaja jawabannya, "Semuanya menarik". 

Lebih 600 keping foto dan beberapa slot video dirakamkan. Dari setiap imej berkenaan terdapat ceritanya yang tersendiri. Maka banyaklah maklumat yang dikongsikan bersama ahli keluarga. Terasa seolah-olah kami turut bersama ahli rombongan Global Solidarity menyelusuri setiap langkah dan tindakan yang diambil.

Di sebalik keseronokan yang dirasai, setiap ahli rombongan mempunyai tugasan untuk dilaksanakan. Mereka perlu abadikan setiap detik yang dilalui serta pengajaran yang boleh diperolehi dalam bentuk laporan, terutama hubungkait setiap peristiwa dengan ALLAH SWT. Itulah cabaran seterusnya bagi anak-anak didik MRSM Kota Putera Ulul-Albab yang mengikuti rombongan Global Solidarity di sepanjang cuti Akhir Tahun 2014 ini.

No comments: