Thursday, August 14, 2014

Cerita Cinta Ahmad Ammar - RM20 sahaja

Buku Cerita Cinta Ahmad Ammar keluaran Karya Bistari ini telah mendapat sambutan hebat ketika kami membuat jualan di Ulu Kelang. Istimewanya buku ini adalah ianya ditulis oleh mereka yang dekat dengan arwah Ahmad Ammar; antaranya ibu, ayah, kakak, ipar serta rakan kenalan yang amat rapat dalam hidupnya.

Stok terkini di dalam simpanan kami hanya tinggal kira-kira 10 buah sahaja lagi. Jadi sebagai jualan Penghabisan Stok, kami tawarkan potongan RM 3.00 daripada harga asal. Jangan lepaskan peluang keemasan ini. Siapa cepat dia dapat.
 
Harga Asal : RM 23.00

Harga Tawaran : RM 20.00 
                                             (caj pos RM 5.00 = RM25.00)
  
Kaedah Pembayaran:
  
1. - Maybank acc. #: 1644 1800 2912 (masukkan nama pembeli)
    - Caj pos adalah RM5.00, jumlah harga RM 25.00
    - Maklumkan pembayaran melalui emel: ropidi567@gmail.com
      atau SMS 019-655 0567 dgn nama, alamat pos & no telefon.
    - Penghantaran dilakukan setelah maklumat bayaran diterima.

2. - Tunai - bayar ketika serahan tangan (RM 20.00)
    - Hubungi saya (Ropidi) 019-655 0567
  
Sinopsis

Ahmad Ammar, sebaris nama yang tidak dikenali semasa hayat, namun menjadi kebanggaan selepas pemergiannya. Tiada yang diinginkan melainkan sebuah syahid. Tiada yang diperlukan selain redha ALLAH dan tiada yang lebih mengujakan selain bertemu bidadari-MU di syurga abadi. Alangkah bertuah ayahanda dan bonda dapat melihat perjalanan akhir anakanda tercinta dengan sebuah pengakhiran yang baik.

Subhanallah... indahnya rencana-MU ALLAH. Benar, ia bukan kebetulan. Engkau pergi ketika membawa misi ALLAH dan Rasul. Moga Jannah jua sebagai ganti. Tenanglah adinda Ammar di sana. Tabahlah duhai ibu bapa dan keluarga. Wahai sahabat seperjuangan yang masih dalam kelana ilmu di Turki, jangan patah hati. Perjuangan kita perlu diteruskan. Impian Ammar adalah realiti kita.

Jasad Ahmad Ammar telah disemadikan di Perkuburan Eyub Sultan menghadap Laut Golden Horn yang menempatkan lebih 60 jasad para sahabat nabi (termasuk Saidina Abu Ayub al-Ansari), auliya', panglima Uthmaniyyah dan orang-orang kenamaan di Turki. Dan jasad Ahmad Ammar menjadi rakyat Malaysia pertama yang dikebumikan di situ.

Moga roh Ahmad Ammar sentiasa dirahmati ALLAH SWT dan ditempatkan di Jannah bersama para syuhada'. Ameen.

No comments: