Friday, March 21, 2014

SPM - AlhamduliLlah & Tahniah Iddin

Semalam keputusan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) 2013 telah diumumkan, sehari selepas keputusan Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia (SPTM) diumumkan. Masing-masing ada auranya tersendiri. Bergantung kepada siapa yang ada kaitan dengannya. 

ALHAMDULILLAH dan TAHNIAH
Kepada yang berjaya jangan lupa ucapkan kalimah ALHAMDULILLAH - segala-galanya kembali kepada ALLAH yang menganugerahkan kejayaan. TAHNIAH untuk semua. 

Kepada yang kurang berjaya, usah putus asa - Inshaa ALLAH ada hikmah di sebaliknya. Tiada siapa yang tahu masa hadapan kita kecuali ALLAH. Kita merancang DIA juga merancang... perancanganNYA adalah lebih baik lagi. Yakinlah kepada ALLAH SWT.

Semalam kami menemani Izzuddin dan rakannya, Ridhuan ke MRSM Serting, Negeri Sembilan untuk mengambil slip keputusan peperiksaan SPM. ALHAMDULILLAH Iddin mendapat keputusan yang menggembirakan - kesemuanya A dengan 8A+ dan 1A solid. Iddin bersama Ridhuan adalah di antara 28 pelajar cemerlang MRSM Serting yang mengungguli keputusan semua A.

TAHNIAH Iddin dan juga warga MRSM Serting, terutamanya kepada para pendidik yang bertungkus lumus walaupun amat tertekan bagi memastikan anak-anak didik mereka beroleh kejayaan cemerlang dalam SPM. Setinggi-tinggi penghargaan untuk semua.
Sebahagian Pelajar Cemerlang SPM 2013 MRSM Serting
Pesanan kami, kejayaan yang diperolehi hanya sekelumit daripada kurniaan nikmat daripada ALLAH SWT. Paling utama - bersyukurlah kepadaNYA. Masih jauh perjalanan hidup yang bakal dilalui. Sebagai ingatan - di samping mengejar kejayaan hidup di dunia, usah dilupakan segala ikhtiar untuk meraih kejayaan di akhirat yang kekal abadi. Moga kehidupan ini sentiasa dirahmati dan diberkati ALLAH SWT.
Ya ALLAH, kurniakanlah kami kebahagian hidup di dunia dan di akhirat. Hindarkanlah kami daripada azab kubur dan azab neraka. Anugerahilah kami ilmu yang bermanafaat dan jadikanlah kami hamba-hambaMU yang beriman, beramal soleh dan bertaqwa.
Itulah munajat kita yang selalu dirintihkan setiap kali seusai menunaikan solat. Moga diperkenankanNYA. Ameen.

No comments: