Friday, July 27, 2012

Muhasabah Diri

Salam Ramadhan al Mubarak untuk semua.

Setinggi-tinggi penghargaan atas kunjungan kalian semua ke blog ini. Melihat kepada statistik capaian (statcounter) yang telah pun melebihi 50,000 capaian, bolehlah ia dikatakan memberangsangkan juga. AlhamduliLlah. Terima kasih.

Jika anda perasan, di kebanyakan entri kami, sering kali disentuh perkara berkaitan agama kita (Islam) samada secara langsung mahu pun sepintas lalu. Adakalanya dinyatakan secara spesifik yakni sebagai peringatan untuk diri kami yang sering alpa akan tanggungjawab sebagai hamba Allah SWT dan umat Nabi Muhammad SAW.

Namun pada masa yang sama ingin sekali dikongsi bersama para pengunjung semua. Moga ada manafaatnya untuk kebaikan kita - dunia dan akhirat. Insya Allah. Ameen.

Terus terang, kami tidak bermaksud untuk menunjuk ajar orang lain tetapi lebih kepada muhasabah diri di atas segala kekurangan yang ada. Lebih-lebih lagi untuk anak-anak kami yang sedang meningkat usia remaja di tengah-tengah pancaroba keduniaan yang sering dipandang indah pada kulitnya tetapi isinya belum tentu menepati acuan Illahi.

Tambahan pula masing-masing berkeupayaan mengakses sebarang bahan dari internet dengan mudah. Tidak secara langsung mereka dapat membaca luahan hati kami dan harapan yang ingin dicapai. Tiada yang lain hanyalah redha Allah yang diharapkan.

Sesuatu yang baik itu adalah dari Allah SWT, manakala yang buruk itu adalah dari kekurangan diri sendiri (moga diampuniNya). Mohon maaf kiranya tersilap bicara.

No comments: