Saturday, January 21, 2012

Ke MRSM Serting

"Iddin, bila result masuk MRSM keluar?"

Itulah antara soalan yang sering ditanya oleh kami dan juga mereka yang tahu Izzuddin menduduki ujian kemasukan ke Tingkatan 4 pada akhir tahun baru-baru ini.

"Insya Allah dalam bulan Februari nanti", jawab Izzuddin tanpa pasti tarikh sebenarnya. Demikianlah jawabannya sebelum ini.

Dalam seminggu lalu, Izzuddin memaklumkan keputusannya akan diketahui melalui laman web MARA pada 20 hb.

Setiap hari hati berdebar menunggu tarikh yang dijanjikan. Pada hari berkenaan, pulang sahaja dari sekolah, Izzuddin terus menerpa komputer di meja. Inilah yang terpapar di skrin :-

Insya Allah pada 8/2/2012 nanti, sehari selepas cuti Thaipusam Izzuddin akan memulakan persekolahannya di MRSM Serting, Negeri Sembilan. Mengekori jejak ibunya yang pernah mengikuti pengajian menengah selama 5 tahun di MRSM Kota Bharu.

AlhamduliLlah, setinggi-tinggi kesyukuran selayaknya untuk Allah SWT. Tahniah Iddin.

Segala usaha kini telah pun tercapai. Setiap doa yang dipanjatkan telah pun dimakbulkanNya. Namun, ianya adalah titik permulaan kepada perjuangan yang lebih besar menanti di hadapan. Bukan sahaja SPM yang menunggu tetapi pancaroba kehidupan sebagai pelajar asrama menanti untuk diraih pengalamannya. Moga berjaya diharungi dengan jayanya. Ameen.

No comments: