Tuesday, January 17, 2012

Pindah Rumah

Pulang dari Australia setahun lalu, kami sekeluarga tinggal di rumah emak-abah bersebelahan SK Hulu Kelang. Sejak 1-Jan baru-baru ini, kami berpindah rumah; menyewa di AU5, Lembah Keramat, tidak jauh pun dari rumah emak-abah.

Jadi selama itu jugalah kami terputus hubungan internet, lebih-lebih lagi untuk kemaskini blog ini. Baru hari ini, sambungan TM Unifi diperolehi sejak didaftar kira-kira 2 minggu lalu. Mati kutu jugalah dibuatnya.

Berbalik soal pindah rumah. Kami tidak berpindah jauh kerana tidak ingin menganggu persekolahan anak-anak. Nur Solehah bakal menduduki UPSR dan PSRA pada tahun ini. Izzuddin pula perlu memberi tumpuan pembelajarannya di Tingkatan 4, seterusnya SPM. Begitu juga Hanisah yang bakal menduduki PMR pada tahun hadapan.

Selepas itu bolehlah kami fikirkan untuk berpindah ke rumah sendiri di Saujana Puchong ataupun ke Taman Akademia di Beranang.

Ramai yang bertanya, kenapa berpindah? Jawabnya, sudah sampai masanya kami kembali hidup berdikari, hidup sendiri. Dahulu pun kami pernah tinggal sendiri, antaranya kira-kira 2 tahun di Taman Melati dan juga hampir 4 tahun di Australia. Jadi tiada masalahnya bagi kami.

Anak-anak pula semakin membesar, mereka perlukan rumah yang lebih privacy. Di samping itu bolehlah kami mula mengumpul sedikit sebanyak kelengkapan rumah yang diperlukan.

AlhamduliLlah, rumah yang didiami kini dirasakan cukup selesa. Sedikit sebanyak memang ada kekurangannya tetapi bolehlah diterima. Paling seronok, Masjid As-Sobirin hanya di belakang rumah sahaja. Moga diri ini mampu mengimarahkannya. Ameen.

No comments: