Sunday, April 10, 2011

Happy Birthday Imran & Zara

Hari ini, 10-April adalah ulang tahun ke-7 Masihi bagi anak bongsu kami, Muhammad Imran. Beberapa hari sebelumnya (4-April), sepupunya Dahlia Az-Zahra genap usianya 2 tahun.
Petang semalam, sambutan ringkas majlis ulang tahun kelahiran mereka berdua telah diadakan di rumah Datuk dan Nenek di Hulu Kelang. Walaupun ringkas tetapi meriah dengan dirai bersama 13 orang adik beradik dan sepupu sepapat mereka.
Keseronokan apabila bersama, lebih-lebih lagi di kalangan anak-anak membuatkan mereka seolah-olah tenggelam dalam dunia fantasi dan realiti kehidupan tersendiri.
Sedari pagi lagi mereka telah berkumpul. Betah berada di dalam rumah, mereka turun ke laman rumah pula. Dengan disertai sama oleh sebilangan ibu dan bapa saudara, mereka bermain bola dan badminton. Diikuti pula permainan tradisional galah panjang dan membaling selipar. Riuh rendah dibuatnya.
Selepas puas bermandikan peluh, barulah diadakan majlis sambutan hari lahir bertempat di ambeng rumah yang dibina khusus ketika majlis perkahwinan Hakim-Nora pada minggu lepas.
Kad ucapan Selamat Hari Lahir direka khas hasil idea kreatif anak-anak. Cantik sekali. Lebih ceria dan berharga dari kad-kad yang dijual di kedai-kedai. Hadiahnya pula buku-buku yang sememangnya menjadi hadiah tradisi keluarga.
Berbanyak-banyak terima kasih pada datuk-nenek, ibu-bapa dan sepupu-sepapat yang turut memeriahkannya.
Selamat Hari Lahir Imran. Selamat Hari Lahir Zara.
"Ya Allah, jadikanlah mereka anak-anak yang soleh dan solehah serta bertaqwa, menyejukkan mata dan hati ibu bapa di dunia dan di akhirat. Ameen."

No comments: