Wednesday, April 10, 2013

Imran Kini 9 Tahun

Setiap detik masa berlalu menandakan peningkatan dalam usia berserta bertambah kematangan diri seseorang. Persekitaran harian yang sering berubah-ubah tanpa disedari turut sama merubah cara berfikir, cara berkomunikasi dan cara hidup seseorang. Perkembangan ini amat jelas jika diperhatikan kepada kanak-kanak.

Inilah yang turut berlaku kepada anak bongsu kami, Muhammad Imran. Hari ini usianya menginjak setahun lagi kepada 9 tahun. Dalam usia tersebut, telah banyak perubahan diri yang berlaku padanya. Tanpa disedari kematangannya dalam berfikir dan berbicara semakin meningkat. Adakalanya sesuatu yang tidak disangka-sangka terluah dari mulutnya. 

Kami akui, di peringkat usia seumpamanya, didikan dan perhatian sewajarnya harus diberikan. Jika tidak banyak unsur-unsur yang tidak sihat boleh melekat pada mindanya. AlhamduliLlah, sehingga kini segalanya baik-baik belaka. 

Kami doakan moga Imran sentiasa berada di bawah keredhaan Illahi dan sentiasa dilingkungi rahmat ALLAH SWT, seterusnya beroleh kejayaan di dunia dan di akhirat. Ameen.

No comments: