Wednesday, February 29, 2012

Majlis Apresiasi Kecemerlangan

Dua tiga hari lepas, bersekali dengan Mesyuarat Agung PIBG di Sek. Keb. Hulu Kelang (SKHK) telah dilangsungkan Majlis Apresiasi Kecemerlangan Pelajar. Khusus untuk meraikan pencapaian para pelajar sepanjang tahun lepas.

AlhamduliLlah, setinggi-tinggi kesyukuran untukNya. Kedua-dua anak kami mendapat beberapa anugerah pada hari berkenaan.

Walaupun baru setahun bersekolah di tanah air, mereka dapat mengikutinya dengan baik. Suatu kerisauan yang amat membimbangkan terutama di peringkat awal persekolahan mereka dahulu. Kini sinarnya mula bergemerlapan. AlhamduliLlah.

Lebih-lebih lagi bagi Nur Solehah yang tidak pernah bersekolah di sekolah kebangsaan. Enam bulan pertama sentiasa berendam air mata kerana rasa tersisih dan rendah diri.

Sekembalinya dari Australia, Solehah terus masuk ke Tahun 5. Banyak pelajaran yang tertinggal terutamanya penguasaan Bahasa Malaysia dan pengetahuan am. Syukurlah subjek Matematik dan Sains masih dalam Bahasa Inggeris, ada kesinambungannya.

Bagi Imran yang memasuki Tahun 1, tiada masalah yang ketara. Tambahan pula Imran telah pun berada di sekolah rendah selama setahun di Australia sebelum pulang ke tanah air.

Tahniah kepada Solehah dan Imran yang mendapat Hadiah Terbaik Kedudukan Dalam Kelas masing-masing serta merangkul beberapa Hadiah Terbaik Mata Pelajaran Dalam Darjah. Hadiah tambahan untuk Imran adalah Anugerah Pelajar Terbaik Tahun 1.

Sekali lagi, tahniah kepada Solehah dan Imran. Pesanan yang selalu kami titipkan kepada mereka: Berusahalah untuk melakukan yang terbaik dan jangan sesekali melupakan Allah SWT (solat, doa dan tawakal). Setiap yang berlaku adalah dengan izin dan rahmat daripadaNya.

Moga anak-anak semua (Izzuddin-Hanisah-Solehah-Imran) sentiasa di bawah lindungan dan kasih sayang Allah SWT - berjaya hidup di dunia dan di akhirat. Ameen.

No comments: