Tuesday, November 8, 2016

SPM 2016 - Selamat Berjuang..!

Semalam, 07 November... bermulanya perjuangan getir para pelajar Tingkatan 5 dalam menghadapi Sijil Pelajaran Malaysia (SPM). Umumnya inilah peperiksaan terakhir di peringkat sekolah menengah yang bakal menentukan arah tujuan pendidikan seterusnya atau bidang kerjaya yang akan diceburi. 

Di dalam keluarga kami, tiada yang mendudukinya. Paling hampir adalah Nur Solehah yang sedang belajar di Tingkatan 4. Kini Solehah sedang sibuk menghadapi IGSCE Exam yang bakal berakhir pada awal minggu hadapan.

Dalam keluarga terdekat, terdapat 2 orang anak saudara mengambil SPM. Seorang dari keluarga di Terengganu iaitu Shazni dan seorang lagi dari keluarga di Kuala Lumpur iaitu Aiin Farhani. Untuk mereka berdua dan seluruh para pelajar Tingkatan 5... 
"Tabahkan hati dan tenangkan minda. Perhatikan kehendak soalan dan usahakan menjawab dengan sebaik mungkin. Mohonlah bantuan ILLAHI tika buntu dengan lazimkan diri mengingatiNYA. Moga ALLAH SWT mempermudahkan segala urusan dan beroleh kejayaan bagai yang diharapkan. Ameen."

No comments: